IMG 9073

Την Τρίτη 25 και την Τέταρτη 26 Φεβρουαρίου, είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον βραβευμένο ποιητή από την Ακαδημία Αθηνών, με το βραβείο για την καλύτερη εκδεδόμενη ποιητική συλλογή για το 2022 με τίτλο «Των Στροφάδων εστί», κ. Χάρη Ιωσήφ, στο πλαίσιο του προγράμματος του σχολείου μας για την ελληνική πεζογραφία και ποίηση.

Ειδικότερα, ο ο κ. Ιωσήφ προσεκλήθη στην ενότητα του προγράμματος για την ποίηση, την οποία υλοποιεί η φιλόλογος, κα. Αδαμίδη Φωτεινή με τίτλο: «Όψεις και αντανακλάσεις της Ελλάδας στη Ν.Ε. Ποίηση: Σολωμός, Καβάφης, Σεφέρης, Ελύτης, Ρίτσος».

 Οι μαθητές  της Α’ και της Β´ Λυκείου που συμμετέχουν στην ενότητα του προγράμματος αλλά και μαθητές του σχολείου μας με ενδιαφέρον για την ποίηση είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον ποιητή για θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, τη διαδικασία παραγωγής ενός ποιήματος, την ποιητική έμπνευση αλλά και γενικότερα τη σημασία της ποίησης σε χαλεπούς καιρούς, καθώς και τον ρόλο του αναγνώστη στην ερμηνευτική διαδικασία.

Ο κ. Ιωσήφ, που έχει λάβει μέρος και σε ανάλογα προγράμματα για μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού συνεχάρη τους μαθητές για τις εργασίες που έχουν εκπονήσει, τους παρακίνησε  να ασχολούνται στον ελεύθερο χρόνο τους με την ποίηση, που, ακόμη και στην πιο υψηλή εκδοχή της, γίνεται κατανοητή και προσιτή σε κάθε μαθητή, αρκεί να το θελήσει: «μπορείτε να μυηθείτε στον κόσμο των βραβευμένων με Νόμπελ λογοτεχνίας ποιητών μας, όπως ο Σεφέρης και ο Ελύτης, να τους κατανοήσετε χωρίς κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία, κάτι που δεν μπορεί να γίνει για άλλες κατηγορίες Νόμπελ, όπως λ.χ. Φυσικής, Χημείας κλπ.», επεσήμανε ο κ. Ιωσήφ, προκειμένου να διεγείρει την ποιητική φιλαναγνωσία των μαθητών μας.

Στη συνέχεια, έφερε στους μαθητές ποιήματα ποιητών της γενιάς του ‘30, πάνω στα οποίους οι μαθητές έχουν ήδη δομήσει τις εργασίες τους, τα οποία επεξεργάστηκαν υπό την καθοδήγησή του,  και βάσει της ομαδοσυνεργατικής παιδαγωγικής μεθόδου jigsaw, την οποία εφαρμόζει η κα. Αδαμίδη στο πρόγραμμα. Ακολούθησε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση, μέσα από την οποία αναδείχτηκε η δημιουργική σκέψη και η ευαισθησία των μαθητών μας αλλά και χρήσιμα συμπεράσματα για το θέμα της Ελλάδας στη μοντέρνα και παραδοσιακή ποίηση.

Τέλος, ο κ. Ιωσήφ, αφού συνεχάρη τους μαθητές για τη συμμετοχή τους, ανέφερε ότι θα σταθεί αρωγός του προγράμματος και στα επόμενα βήματα μέχρι την ολοκλήρωσή του. Τον ευχαριστούμε θερμά για τη δυνατότητα που έδωσε στους μαθητές μας να γοητευθούν και να ωφεληθούν πολλαπλά από την επαφή τους με σπουδαία έργα της ποιητικής μας παράδοσης!